Tuesday, June 2, 2009

1.2 km dari NUT(Nagaoka University of Technology)

Perjalanan ke NUT, suatu cabaran... Ape tak nye...
Lalu sebelah hutan... setakat ni aku x terserempak dengan harimau lagi...
Sekali sekala nak gak jumpa...
Pokok rimbun terjuntai-juntai...dah r xde lampu jalan... kadang-kadang bila aku balik malam...semacam je rasa....
Tengok tu... sape nak berehat kat semak...walau tercungap macam mana sekali pun sebab penat berjalan... aku tak nak lepak kat bangku tu... tetiba keluar sawa baru tau...
Adeih... 200% keberanian diperlukan semata-mata untuk ke sekolah... tapi x mengapa... aku sedar aku siapa... walaupun semak berapi aku sanggup redah, inikan pula semak ada jalan tar...

Selepas laluan bersemak... kawasan lapang pulak.... inilah tempat orang tanam sayur... padi pon ada....

Lintasan maut.... silap langkah, nyawa tergadai...

Begitulah perjalanan yang terpaksa ditempuh...jerih perih pahit maung terpaksa ditelan demi untuk menimba ilmu... Anda bagaimana???

Pictures taken with 2MP Camera iPhone 16GB Black

10 comments:

naim said...

nek basikal ke jalan kaki?

Moll22 said...

mesti r jalan kaki... basikal xd r... gile woo....

eD said...

Beli aa satu basikal.

Moll22 said...

.....no komen eD..... sronok jln kaki...nek basikl penat r...sbb lepas zebra crossing tu bukit...

ainazaini said...

ai,skrg dh ade keta..mana main basikal2 nih..apatah lg jln kaki..hahaha

naim said...

dah ade kete..?
<_<
da x penat r klo cmtu

Moll22 said...

walaupun ade kereta, jalan kaki tetap menjadi pujaan hatiku... kecuali ade orang nak jadi driver...hehe... penat tetap penat... lagi penat kalau bangun terlambat...

hex-everros said...

mane ade rimau kalo hutan terang camtu. anyway rasanya bukan hutan pun...cam seak je...

teem said...

aah. nmpk cm semak la.. >.<

Moll22 said...

itu hutan yg terang akibt pembangunan yang x terancang... smpai harimau pun pupus...